Selamat Datang Ke Ruang Suara Hati...

tuhan akan sentiasa memberi apa yang kita perlukan bukan apa yang kita mahukan...jadi, bersyukurlah dengan apa yang ada dalam diri kalian kerana segalanya adalah yang terbaik yang dikurniakan kepada kita....

Tuesday, March 15, 2011

after 2 weeks

aku tak boleh nak cakap perasaan masuk asrama ni.

nak kate best, tak jugak.. nak kate tak best pun x..

sbb bila aku masuk asrama, aku masih ada rasa kecik hati bila masing2 macam pandang slek kat aku.

"ko budak mane?"

"saya dari ttdi jaya, shah alam."

"ohh..shah alam.." sambil kening terangkat but muka macam menyampah...

wtf??? apa salah aku??

then, another day,...

"ko dari shah alam?!!"
"haah kenapa ea?"

tetiba dia pusing ke arah lain n then...ckp kat kawan die "weh, budak ni dari skolah bandar wehhh"

lagi lah aku rasa tak selesa...

apa masalahnye?

hello guys...dulu, masa aku skolah kat pj, aku ada gak member dari skolah kampung, x de pulak aku nak cakap"wehhh..dia ni budak kampung wehhh" xde ponnnnnnnnnnn..

so, apa masalahnye?

kenapa kene pandang aku macam tak puas hati? fine then,.. nak cakap aku sensitif ke? ckp lahh. aku tak kesah... btw, anyone akan rasa semacam bila korang cakap macam tu tau...


kedua, bila aku masuk asrama ni, aku ada kejutan sikit... kejutan kene menjadi rajin..

honestly, kat rumah aku bukannya rajin sgt...n bila aku kene basih baju gune tangan...lagi2 bila baru habis merentass desa.... memang lutut gua sakit gile mencangkung kat bilik air membasuh baju di atas lantai...

aku betul2 berharap aku akan menjadi wanita sejati bila masuk asrama ni... hopefully lah kan.. ye lah, bila nak mandi, sarung kain batik... bila nak gi DM, pakai baju lengan panjang.. walaupun rimas...tapi xpelahhhh...aku redhoooo..

bila masuk asrama ni, aku harap aku akan jadi pompuan yang rajin sikit nak blaja.. mana tak nye, prep dua kali sehari.. bygkan, budak aspuri kene blaja 4 jam sehari.. of coz lah cikgu akan target ktorang ni akan score.... fine.. kali ni kalau x cemerlang gak memang salah aku... sbb blaja mmg xde gangguan..

huahuahua..x saba nak habis spm(padahalll ko baru form 4)..

x sabar nak habis spm coz, aku nak tido n rehat se rehat-rehatnya...
bergurau senda ngn mak kat kg,.. n relax2 kat kampung... amik lesen!
n...sambung blaja kat U! x sabo nye....

No comments:

Post a Comment