Selamat Datang Ke Ruang Suara Hati...

tuhan akan sentiasa memberi apa yang kita perlukan bukan apa yang kita mahukan...jadi, bersyukurlah dengan apa yang ada dalam diri kalian kerana segalanya adalah yang terbaik yang dikurniakan kepada kita....

Monday, August 16, 2010

kesabaran di bulan puasa...

ya Allah Ya Tuhanku...

tanggal 17.8.2010.....

kau tanamkanlah sifat sabar dalam diriku Ya Allah..
dalam entri kali ni nak cerita sikit pasal kejutan baru balik dari sekolah tadi...

balik dari sekolah, tunggu bus dalam 15 minit,..pastu naik bus sampai simpang dekat dengan rumah...

turun bus and jalan kaki sampai rumah...badan sangat penat dan letih..dalam kepala otak ni dah pikir dah. Lepas ni mesti kene tolong mak masak untuk meniaga...letihnyaaaa....

bila sampai depan rumah je, tetiba ada selipar seseorang..dalam hati berkata, 'aik? mak dah ada pembantu baru ke?(pembantu sblm ni pindah..)' sebelum ni mak ada jugak merungut,..aku tak tolong sangat so dia nak cari pembantu cepat2...aku tengok selipar tu aku happy sangat...

masuk je rumah tiba-tiba sorang kakak ni bersama dengan anaknya dalam umur 6 tahun berada di dalam rumah aku. kakak tu tolong mak aku masak. aku tengok dia pun tgh potong sayur...tetiba...aku pandang ruang tamu, perrrgghhhh!!!! bersepahhh!!!!!! sakitnye hatiiiiiii.....

aku pun dengan selambanyaletak beg, tukar baju dan try nak bukak laptop ni ha....tetiba....laptop x leh bukak....aku cek punya cek rupa-rupanya plug dah tercabut....damn..!!

kerja siapa lagi kalau bukan budak tu kan? siapa lagi yg ada dalam rumah ni...aku pun try jugak on kan laptop ini dan akhirnya berjaya..............aku pun mula bukak facebook...dan email....pastu anak kecil itu dengan sengaja membuat onar di belakang gue..!!(budak ni anak pembantu mak aku iaitu orang indon..!)

betul2 belakang aku dia main lompat2, baling2 kusyen....memekak...menjerit-jerit....urghhhhh...tak aman betul....kali ni, dalam hati aku berkata 'lebih baik aku je yg tolong mak macam ni....' pastu pikir punya pikir...hati aku kata lain pulak....'ishhh...tak boleh tak bolehh...nnt macam mana nak on9?' so, aku membatalkan hasrat di hati...

aku memang seorang yng tak tahan sabar...darah memang cepat naik..
nak2 pulak bulan puasa macam ni...so, aku cuba jugakla mendiamkan diri walaupun hati membara..

pada tanggal 18.8.2010 iaitu pada hari ini lah kan...


budak tu tetap dengan perangainya...memekak...tiba2, disebabkan semalam mak 'berbaik' dengan dia, tetiba harini naik lemak.

mak aku membongkok ke bawah nak ambik barang atas lantai, jadi...gayanya macam orang rukuk tu lah kan...budak nih pegi tolak mak aku...!!! sioott jeee...depan mata ni pulak tuh...pastu aku pun apalagi..sergah la dia.. 'hoi..! apa tolak2 tu?' mak aku pulak hampir2 nak jatuh...

kurang hasam betul....dahla tak comel..grrr...

selesai sudah luahan hatiku hari ini (hilang stress) ...sekian...wassalam..

No comments:

Post a Comment