Selamat Datang Ke Ruang Suara Hati...

tuhan akan sentiasa memberi apa yang kita perlukan bukan apa yang kita mahukan...jadi, bersyukurlah dengan apa yang ada dalam diri kalian kerana segalanya adalah yang terbaik yang dikurniakan kepada kita....

Thursday, December 24, 2009

luahan hati buat pertama kalinya! hehe

kadang2 aku gembira..kadang2 aku sedih..itulah rencah kehidupan..tapi..masa aku sedih hati ni mmg rasa macam nak luahkan kat seseorang ataupun kat sesiapa jer..nk buat cam mana, xde orang yang nk dgr..org yg dgr pun x leh selesaikan masalah..jadi aku duduk diam je lah..nk wat cam ne kan?

ramai orang menyatakan aku ini sedikit 'cengeng'.haa..kalau nk taw..aku ni mmg kuat nangis..kene tempik pun leh buat aku nangis..susah nk tahan bila rasa sebak tu datang..

kadang2 tu kawan2 lelaki aku suka menempik-nempik kat kelas tu..aku rasa macam nk nangis jer..aku terpaksa tahan jer la..bukan ape bila diorang tempik tu aku terkejut! tu yang rasa takut pastu airmata ni rasa nk kluar jer..huhu..akk aku slalu cakap aku ni ngada2 sgt..nmpk lipas pun nk nangis..bukan nampak terus nangis..tapi kalau orang paksa aku halau lipas n ugut2 aku mmg la aku nangis..aku mmg agak geli sikit ngn serangga2 kecil yang bercengkerang.. huhu...

tp aku rasa ada waktu2 nya aku lebih kuat dari yang aku sangkakan..

aku x sangka sekarang ni aku da bleh tahan rasa kecewa dalam hati ni..aku mmg x jangka yang aku leh berhenti nangis dalam 2 minit jer! seronok tul! caranya ialah aku mengemas, aku memasak..hilang rasa kecewa tu..huhu...perkara2 sedih jadi gumbira lah pulak! lagi seronok buat pertama kalinya kak wani ngn mak cakap aku masak sedap! huhuhu..selalunya asyik kene kutuk jer.. haha..memang menyeronokkan bila apa yang kita buat orang lain hargai..

aku kecewa sgt bila igt kisah2 lama yang berlaku pada tahun 2008 dulu..dan aku seronok bila pada tahun 2009 ni aku dapat improve sket diri aku yang banyak kelemahan ni..huhuhu..

abg syahir pernah cakap, " semua terpulang pada diri kau utk berubah" banyak perkara yang aku dapat dari bg syam n bg shahir yang actually jarang2 ade kat rumah, tp bila time diorang nasihat aku, mmg sangat berharga kata2 diorang tu...sayang abg2 aku! ahahaha...tp diorang da bnyk buat kesilapan dalam hidup...aku cuma akan biarkan takdir yang merubah jalan hidup diorang sekarang ni..ape2 pun diorang kan abg aku..xpela..adik-beradik aku, xkn aku nk ckp x ske plak..biarlah apa org nk umpat psl diorang pun..huhu

kakak2 aku yang dua org yg tgh syok bercinta tu plak, huh..buat tension kepala jer..hahaha...diorang tiap2 kali aku nk ajak sembang jer, mesti nk gayut ngn bf masing2 x pun msg2..aduhai..bila la diorang nk kawin ni, buat menyemak jer! hahahaha..xde la,..aku sayang akk aku..tp adik beradik kan? haha...

kak syera plak......erm.................NO COMMENT! haha..sbb die tu bknnya baik sgt..kang aku terkutuk die kat cni plak...huhu..hope kak cera x mara bila dia bace ni..huhu..sbnarnya kak cera pun lebih kurang mmacam kak wani gak..tp kak cera ni ade satu mslh sket..ngn die aku x leh gurau lebih..tp ngn kak wani bleh! huhu..kak cera ni sensitif sgt...ssh nk phm die..tp yang aku taw..die ni mmg bnyk bf! huhu..cme skrg ni..huhu.. xtaw lah..die nk stay atau nk chow dari khalil tu...terpulang lah..huhu...akak syera ni lain macam sket..unexpected! mc yg aim(ex bf die) pnah ckp kat die dulu tu..haha...

ape2 pun, cinta atau cita2, semuanya terpulang pada hati....

No comments:

Post a Comment